tirsdag 31. mars 2015

Påleggssalat

Da var det på tide med et nytt innlegg i serien "lavkalori" I dag har jeg laget en påleggssalat, som kan spises som pålegg, ved siden av middagen for ekstra tilskudd av proteiner, eller den kan spises som den er, helt alene ;)

Som de aller fleste oppskriftene mine, er også denne latterlig enkel, men som vanlig, så tar vi det trinn for trinn.


Du trenger:
1 beger Mager Cottage Cheese
2 bokser tunfisk i gele
1/2 eple
1 selleristang
Krydder etter smak


Bland sammen tunfisk og Cottage Cheese.


Finhakk eple og stangselleri, og bland det hele godt. Smak til med det krydderet du foretrekker. Selv er jeg fanatisk glad i gode, gamle Gastromat. 


Jeg fordelte salaten i 4 glass, så jeg har til fire måltider. I hvert glass er det ca. 200 gram salat, og i hvert glass er det ca. 135 kalorier, og i underkant 1% fett. Spiser du et par fullkorn knekkebrød ved siden av, får du i deg et godt og mettende måltid, på under 200 kalorier. 


Nam nam nam ;)
Om du ønsker en mer kremet salat, så kan du røre inn litt mager Kesam eller yogurt naturell. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar