onsdag 9. januar 2013

Biffsalat



Jeg har så lyst til å dele en uhyre enkel, men fantastisk god og mettende salat, du fint kan spise som egen hovedrett.
Min mann og jeg er veldig glad i biff, og vi steker alltid for mye kjøtt, heldigvis, for da blir det biffsalat dagen etter. 
Du velger jo selvsagt selv hva du vil ha i salaten, og hvilke mengder du orker, men her får du en mal du kan gå ut i fra, sånn som vi liker den. Og her er mengden beregnet til to voksne mennesker med god appetitt.

Ca. 100-150 g stekt biff pr person, skåret i tynne skiver.
(du kan selvsagt også bruke for eksempel ferdig skåret roastbeef)
En pose ferdig salat, ta den du liker best.
Et par gode never frisk spinat.
4 store, GODE, tomater, velg smakstomater e.l
1 boks babymais 
En liten rødløk i skiver/ringer
Et stykke Normanna ost, skåret i skiver evt. smuldret opp
Ett godt eple, skåret i tynne båter (Pære er også godt i)
En neve gresskarfrø
Nykvernet salt og pepper

Dander ingrediensen etter beste evne direkte på tallerken og kos dere!

Vi er glad i litt dressing på salaten vår, og da gjør vi det enkelt og bruker Knorr dressing mix balsamico, men jeg pleier og smake den til med litt soyasaus og en dæsj honning.  
Jeg pleier også å blande dressingen i en hyacint-vase, det er dekorativt, også er det veldig enkelt å blande dessingen i en sånn vase.



2 kommentarer:

  1. Så herlig Renate :) Endelig fikk jeg all den informasjonen jeg trengte for å komplettere det Børre allerede har fortalt meg! Gleder meg virkelig til å prøve din versjon, for etter hva Børre har sagt finnes det ingen over eller ved siden! :D
    Ønsker dere forøvrig en kjempefin dag <3

    SvarSlett
    Svar
    1. He he :o) Tusen takk Hege! Den er VELDIG god altså. I det siste når vi har snakka om at vi må ha noe skikkelig godt til middag er det stort sett denne som havner på bordet. Den er også veldig god med pesto på, som alternativ til dressing. Men nå synes jo jeg at pesto er godt på så og si alt jeg da, til og med på fiskepudding ;o)
      Ønsker deg og Tommy en riktig god dag og kveld videre også! :)

      Slett